Druk wielkoformatowy
Podobne nakłady:
{{controller.focusCartElementCols[0].params[controller.focusCartElementCols[0].params.length - 2].parameterValue}}
Wysyłka:
{{controller.focusCartElementCols[0].realizationObject.dayName}}
{{controller.focusCartElementCols[0].realizationObject.date.substr(8, 2)}}.{{controller.focusCartElementCols[0].realizationObject.date.substr(5, 2)}}
|
{{paramOperator.param.value.value}}
Wysyłka:
{{controller.focusCartElementCols[$index + 1].realizationObject.dayName}}
{{controller.focusCartElementCols[$index + 1].realizationObject.date.substr(8, 2)}}.{{controller.focusCartElementCols[$index + 1].realizationObject.date.substr(5, 2)}}
|
|
---|---|---|
{{controller.getProduct().getLastParameter().parameter.title}} |
Cena netto
(Cena brutto) |
Cena netto
(Cena brutto) |
{{cartElement.getLastParam().parameterValue}} |
(
{{error}}
Dodawanie do koszyka...
Dodano do koszyka
|
--
(
{{error}}
Dodawanie do koszyka...
Dodano do koszyka
|
Wysuń pozostałe wyceny ↓
Pokaż mniej ↑
Proszę poprawić błędy w formularzu
Wczytywanie...
{{controller.cartElementsError.message}}
Druk wielkoformatowy
- Opis kalkulatora
- Jak przygotować pliki do druku wielkoformatowego
Druk cyfrowy wielkoformatowy
Dla Państwa wygody opisujemy poniżej poszczególne elementy użyte w kalkulatorze druku cyfrowego wielkoformatowego.
Wymiar krótszego boku (mm), Wymiar dłuższego boku (mm) – tutaj podajemy wymiary użytku który zamawiamy. W przypadku wpisania formatu jednego boku większego niż 1300 mm pracę otrzymacie Państwo w brytach.
Jakość druku – oferujemy trzy opcje:
– high speed, druk 540×720 dpi w 5 pasach, jakość druku zalecana do wydruku nieskomplikowanych prac które są np. oglądane z większej odległości (banery) lub tekstowe plakaty rozwieszane na słupach ogłoszeniowych;
– standard, druk 720×720 dpi w 8 pasach – jest to jakość wystarczająca dla wydruku większości prac;
– foto, druk 1440×720 dpi w 10 pasach – jakość przeznaczona do druku bardzo wymagających prac (np. zdjęcia wielkoformatowe, niektóre projekty plakatów czy rollupów lub prace z bardzo drobnymi elementami).
– high speed, druk 540×720 dpi w 5 pasach, jakość druku zalecana do wydruku nieskomplikowanych prac które są np. oglądane z większej odległości (banery) lub tekstowe plakaty rozwieszane na słupach ogłoszeniowych;
– standard, druk 720×720 dpi w 8 pasach – jest to jakość wystarczająca dla wydruku większości prac;
– foto, druk 1440×720 dpi w 10 pasach – jakość przeznaczona do druku bardzo wymagających prac (np. zdjęcia wielkoformatowe, niektóre projekty plakatów czy rollupów lub prace z bardzo drobnymi elementami).
Podłoże – drukujemy na wszystkich dostępnych u nas podłożach:
- baner do podświetleń (Backlite);
- baner jednostronny (Frontlit);
- baner nieprześwitujący (Blockout);
- canvas;
- folia banerowa;
- folia do podświetleń bez kleju (Frontprint);
- folia do podświetleń z klejem;
- folia One Way Vision;
- folia podłogowa;
- folia samoprzylepna błyszcząca;
- folia samoprzylepna błyszcząca EASY DOT;
- folia samoprzylepna błyszcząca z szarym klejem;
- folia samoprzylepna matowa;
- folia samoprzylepna matowa EASY DOT;
- folia samoprzylepna matowa z szarym klejem;
- folia samoprzylepna przezroczysta;
- folia samoprzylepna przezroczysta satynowa z bardzo mocnym klejem;
- folia samoprzylepna satynowa z bardzo mocnym klejem;
- folia szroniona;
- papier billboardowy BBS;
- papier fotograficzny;
- papier lateksowy na fototapety;
- papier plakatowy (Citylight);
- papier plakatowy 130 g/m2;
- papier plakatowy matowy 200 g/m2;
- papier plakatowy połysk 200 g/m2;
- papier samoprzylepny.
Laminat ochronny – cztery opcje do wyboru (dostępne dla wybranych podłoży): brak, laminat matowy, laminat błyszczący, laminat podłogowy:
– brak – praca pozostanie niezalaminowana;
– laminat matowy;
– laminat błyszczący;
– laminat podłogowy – dostępny tylko przy wyborze folii podłogowej.
– brak – praca pozostanie niezalaminowana;
– laminat matowy;
– laminat błyszczący;
– laminat podłogowy – dostępny tylko przy wyborze folii podłogowej.
Docinanie do formatu – dwie opcje do wyboru:
– nie – otrzymamy pracę niedociętą w większych, zwiniętych brytach zamówionego materiału;
– tak – otrzymamy pracę przyciętą do formatu.
– nie – otrzymamy pracę niedociętą w większych, zwiniętych brytach zamówionego materiału;
– tak – otrzymamy pracę przyciętą do formatu.
Ilość – tutaj podajemy ilość użytków jaką chcemy zamówić. Drukujemy już od 1 sztuki.
W przypadku gdy potrzebujecie Państwo prac w kombinacji której nie można za pomocą kalkulatora wycenić i zamówić prosimy o kontakt pod numerem tel. 71 792 70 62 lub mailem: info@cyfrus.pl. Chętnie wycenimy i wykonamy dla Państwa takie prace.
druk cyfrowy wielkoformatowy – drukarnia internetowa CYFRUS.PL
W SKRÓCIE
- plik *.TIFF z kompresją LZW
- format netto + spady 3 mm z każdej strony
- margines bezpieczeństwa – 5 mm od linii cięcia
- pliki bitmapowe w rozdzielczości 150 ppi (min. 72 ppi, lub inaczej 150 dpi, (72 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39
- kolor – min. 5% wartości z poszczególnych składowych CMYKa
- Pliki do druku wielkoformatowego przyjmujemy w postaci pliku *.TIFF z bezstratną kompresją LZW (jest to format rekomendowany przez naszą drukarnię do druku, konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych).
Akceptowane przez nas inne formaty plików to:
– pliki *.pdf;
– bitmapy w formacie *.jpg, *.psd (w przypadku plików *.psd konieczne jest zrastrowanie warstw tekstowych);
– pliki postscriptowe *.eps, *.ai (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe);
– pliki CorelDraw – do wersji 17 (warunkiem koniecznym jest zamiana wszystkich czcionek na krzywe). - Plik do druku musi mieć zadany FORMAT NETTO powiększony o 3 mm SPADY.
FORMAT NETTO – to format który otrzymamy po wszelkiej obróbce introligatorskiej czyli format naszego gotowego produktu.
Formaty dla druk wielkoformatowego:
format netto format brutto x×y mm (format własny) (x+6)×(y+6) mm
SPADY – to część pracy która w trakcie obróbki introligatorskiej zostanie w ostateczności obcięta. W formacie spadu powinno zawierać się „przedłużenie” projektu – tzn. jeżeli mamy zdjęcie które dochodzi do linii cięcia – to powinno być ono przedłużone o wartość spadu (np. jeżeli przylega do jednej krawędzi cięcia to powiększamy o 3 mm), jeżeli mamy tło na całej powierzchni – to powinno być o 6 mm większe od formatu netto...
Dlaczego spady są konieczne – każda maszyna drukarska ma pewien niewielki zakres błędu pracy – czyli np. wielkoformatowa maszyna drukująca może mieć przesunięcie lub przekos ok. 1 mm na zadanym do druku formacie (nie jest to identyczne z zadanym formatem pliku – do druku wysyłamy po kilka, kilkanaście użytków na raz). -
Proszę zwrócić uwagę aby ważne elementy nie znajdowały się bliżej niż 5 mm od linii cięcia – jest to tzw. margines bezpieczeństwa, dotyczy to również ramek, linie równoległych do linii cięcia...Dlaczego margines bezpieczeństwa jest potrzebny – jeżeli na maszynie przesunie nam się o 0,5 mm lub będziemy mieli przekos to ramka która ma 1 mm grubości (od linii cięcia) będzie miała tylko 0,5 mm a po drugiej stronie produktu ramka będzie miała 1,5 mm – taką różnicę będzie widać. Jeżeli ramka będzie w odległości 5 mm od linii cięcia – po obróbce będzie to już niezauważalne. Dlatego też ramki, linie równoległe do linii cięcia umieszczamy w odległości nie mniejszej niż 5 mm od linii cięcia.
-
Pliki bitmapowe w rozdzielczości 150 ppi (min. 72 ppi) (inaczej 150 dpi, (72 dpi) w skali 1:1), CMYK, profil FOGRA39Dlaczego 150 ppi (ang. pixels per inch) – liczba pikseli przypadająca na cal długości. Jednostka stosowana do określania rozdzielczości obrazów rastrowych. Gdyż samo posiadanie pliku 150 dpi nie mówi nam o wielkości grafiki, mając obrazek który ma 150×150 pikseli to będzie on miał 150 dpi jeśli wydrukujemy go w wielkości 1×1 cal (2,54×2,54 cm). Jeśli ten sam obrazek powiększymy do wielkości 2×2 cale (5,08×5,08 cm) to będzie miał już jedynie 75 dpi. Dlatego przy podawaniu wartości w dpi musimy podawać wielkość wydrukowanej grafiki.
Dlaczego pliki muszą być w CMYKu z profilem FOGRA 39 – gdyż zakres (przestrzeń kolorystyczna) kolorów CMYK jest mniejszy niż RGB więc część kolorów „zmieni ton barwy” po przekonwertowaniu na CMYKa. Dlatego nie przyjmujemy prac w RGB, Pantone lub innych przestrzeni kolorystycznych, gdyż podczas przekonwertowania u nas mogę wyjść inne, niezamierzone w projekcie kolory... Co nie znaczy że jak będzie kolor np. turkusowy w RGB to po zamianie na CMYK wyjdzie różowy – tylko może się okazać że wyszedł bladoniebieski – całkiem inny niż ten który chcieliśmy uzyskać.
UWAGA: Pamiętajmy o tym że każdy monitor inaczej odzwieciedla barwy – wystarczy obejrzeć w sklepie kilka monitorów stojących obok siebie i wyświetlających to samo. -
Ze względu na technologię druku minimalna wartość składowa każdego koloru to 5%.
-
Gdy posiadamy ostateczne pliki do druku – wszystkie prace zapisujemy osobno w plikach.
W przypadku dostarczenia plików przygotowanych niezgodnie z podanymi informacjami zastrzegamy sobie możliwość zmiany ceny i terminu realizacji.
Jeżeli potrzebujecie Państwo dodatkowych informacji prosimy o kontakt: info@cyfrus.pl, tel. 71 792 70 62, chętnie odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące niejasności związanych z przygotowaniem pliku do druku.